måndag 2 november 2009

Behöver inte andras hundar ut i regn?

Det är konstigt tycker jag, att oftast när det är regn eller annat busväder så går folk inte ut med sina hundar. Det blev som sagt bara jag, Pia och Adam som gick promenad ikväll.
Jag undrar hur dom ska göra i vinter när det oftast bara är regn och slask typ, då kommer väl aldrig hundarna ut kan jag tänka.
Jag menar man kanske inte är ut lika länge och så men ute är man ju. Som nu ikväll, vi gick en promenad till en affär och sen gick vi så vi kunde släppa hundarna, när de hade ledsnat på att springa runt och busa så kom dom till oss och då var dom nöjda och vi kunde gå hem. Då hade vi i alla fall varit ute en timme. Det är kanske lite i minsta laget tycker jag men å andra sidan så har dom ju varit ute en timmes promenad tidigare idag. En del verkar tycka att om dom går ut på promenad 1 timme 2 gånger i veckan så räcker det.
JA, jag vet inte men så gör i alla fall inte jag, utan minst 2 timmar om dagen ska jag vara ute med mina hundar så är det bara.

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med dig kan man inte tänka sig att avsätta minst två timmar ute om dagen med hunden så ska man nog inte ha hund alls, vädret ska inte styra om hunden kommer ut eller ej.
    Kram snygg blev sidan tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Håller med jag också, det första man vaknar på morgnarna så är det ju hundarna man tänker på och att dom ska ut....=))
    Det är ett ansvar med djur, precis som med barn och visst finns det gånger man kan vara trött eller dålig men då får man lösa det som allt annat.
    Kan tala om att Aramis sköter sej utomordentligt bra, han är så duktig och såå underbar. Han har fått vita stickhår lite överallt på hela kroppen, förmodligen efter pappsen. =)) Ja, du så fort det är en schäfer eller något liknande så blir dom stackars hundarna "livsfarliga" i en del människors ögon. Löjligt!!! Jag blir bara så irriterad.
    Ja vi får hoppas på att jag får mitt lås utbytt så vi slipper sitta på toan över julen...haha...
    Sköt om er och krama hundarna.
    Bibbi

    SvaraRadera