tisdag 10 november 2009

upprättelse

Idag har jag varit på kss med Adam. Till en början så verkade det som om han mådda jätte bra, både på spirometrin och när dom lyssnade på lungorna, jaha tänkte jag han manipulerar mej helt enkelt. Det är som soc och skolan säger, jag är en dålig förälder. Men läkaren och astma sköterskan bestämde sig för att göra om spirometrin när han fått medicin och då var han genast 20 % bättre, så det blev ny medicin i en hast. Då frågar läkaren om hans tidigare medicinering och han häpnar över vad jag gett honom och att läkarna fortsatt att ge oss den gamla medicinen. Så långt är ju allt bra. Sen börjar det krångla på apoteket.
Först får apotekaren för sig att hjälpmedlet vortex skulle vara till barn och inte till vuxen så då var det fel nummer och sånt skit, men till slut så lyckades jag få henne att förstå hur det skulle vara. Nästa problem är att medicinen han skulle ha inte fanns i skövde eller Tibro, jaja tänkte jag och ringde och tänkte att det finns säkert på något annant apotek i närheten. Pyttsan, vi fick åka till Lidköping, det är nästan 7 mil dit!!! Detta har tagit hela dagen. Vi åkte kl 8 i morse och var tillbaka kl 18. Då har vi i och för sig stannat och ätit och varit ute med hundarna, ( som jag som tur var hade med mej) och lite annat som vi ändå passade på att göra när vi var där.
Men jag hann i alla fall hem till vår promenad kl 18. Det blev jag, Adam, Rosa, Rolf och Pia med våra 5 hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar