måndag 16 november 2009

Typiskt!

Min diskmaskin har gått sönder, Den tar inte in vatten och häller jag i så rinner det ut direkt. Thomas ska komma och kolla på den idag får vi se om det är något att göra åt eller bara till att förpassa den till återvinningen.
Idag är Adam dålig igen, han har ont i huvudet och i halsen. Precis som jag har haft i en vecka. Ska ringa till vårdcentralen och se till att dom kollar upp honom ordentligt nu.
Gabriel har varit på korttidsboendet myran i helgen och han har stor trivits. Han var jätte glad när jag hämtade honom.

Vad gör man när man ser att en hund mår dåligt och inte får det den behöver hemma. Jag har erbjudit mej att köpa hunden, men dom verkar inte så vidare intresserade. Eller rättare sagt Adam vill köpa hunden, han började gråta när han såg henne och tyckte så synd om henne för hon gick och slickade vägen för att få lite vätska i sig. Nästa steg är väl att anmäla det hela till djurskyddskonsulenten i kommunen antar jag. Jag ska vänta till på torsdag för dom ville ha lite betänketid och pratade något om att dom skulle flytta och kanske behövde pengar och då skulle dom sälja hunden annars skulle dom behålla den. Jag fattade inget.
Men i och för sig så pratade tjejen med mej för ca 2 veckor sen och undrade om jag kunde ta hand om hunden för då skulle hon lämna killen och ville inte ha kvar hunden hos honom för hon var rädd att han skulle vara elak mot hunden om hon drog. Dagen efter så var dom och kollade på lägenhet och skulle flytta, så jag fattar inget. Synd om hunden är det i alla fall. En hund har rätt till mat och vatten dagligen och att få komma ut mer än några snabba varv runt huset och på gräsplätten utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar