måndag 12 oktober 2009

'En vecka sen sist'

Jaha nu har dagarna bara rusat förbi och en vecka har gått utan att jag har varit ute på min blogg. Det har varit en hel del att göra för mej och jag har inte mått så vidare bra utan varit ganska så deprimerad och inte haft lust till något. Men just nu så känns det lite bättre och jag hoppas att det ska bli det framöver också. Jag har fått hjälp här hemma med att få iväg mina barn till skolan. Det är en kvinna som heter Marina och är en så kallad " hemma hosare", hon verkar jätte trevlig och mina barn verkar trivas bra med att hon ska hjälpa mej att få iväg dom till skolan. Vi började med detta idag och båda kom iväg även om Gabriel kom nästan en halvtimme försent. Han vände som vanligt ute i trädgården och sprang tillbaka in för att bajsa, och det tar tid. Jag vet inte varför han har så ont i magen men något är det ju som stör. Jag tror det är stress eller nervositet. Vi kör ju med laktosfri kost och han har inte ont på helgerna.
Cia bor tillfälligt hos husse för hon löper, men de hann allt med att para sig innan jag lyckades få iväg henne, så nästa måndag bär det av till veterinären och hon får en abortspruta. Jag vet inte hur jag ska göra med att kastrera Sigge eller om jag ska vänta ett löp till och ta en kull med valpar till. Thor ska jag kastrera så fort kulorna har ramlat ner ordentligt, dom vandrar fortfarande på honom.
Igår fick jag in en bättre begagnad spis så nu funkar alla plattor och ugnen som den ska, det känns härligt. Det kanske tar ett tag innan jag lyckas med bakandet för det är en varmluftsugn och det har jag aldrig använt förr. Men det ska bli spännande att se hur det går.
Nu har vi varit ute på vår vanliga kvällspromenad och vi blev 3 hundar och 4 två beningar som gick. Det var jag, Gabriel, Pia och Rosa med Sigge, Thor och Jolt. Vi gick runt baggebo och ner till ica och handlade.

1 kommentar:

  1. Oj,oj Du har du då fullt upp hela tiden!!!

    Tänk på att med varmluftsugnen går allt mycket fortare bara, har själv haft en i huset och bullarna bakades kanonfort.

    Lycka till med allt!!

    Bibbi

    SvaraRadera