onsdag 16 september 2009

Härligt ute!


Nu har jag och mina hundar varit ute i några timmar. Det var så skönt och nu känner jag mej piggare och gladare än jag gjort på länge. Jag och Gabriel tog med oss lite fika och hade det skönt i solen. Cia och Sigge for runt som tokiga och jagade varandra medans Thor desperat försökte hänga med vilket han inte lyckas något vidare även fast han genar som bara den. Men emellanåt hinner han ikapp dom, det är när dom fått fatt i varandra och busar då kommer han och vill vara med och bitas och kramas. Det ser för härligt ut.

Jag lyckades till och med få dom alla tre att ligga still så jag hann ta kort, det är första gången jag lyckats med det så det kändes bra.

Jag har inte tränat jättemycket på ligg still, stanna, med vare sig Thor eller Sigge.

I kväll ska jag och Thor gå ut en sväng med Pia och Jolt så dom får leka lite. Ska försöka få med några fler av mina valpar (det bor ju 3 st kvar här i 'Tibro) för de behöver också lite träning och framförallt socialtäning. Jag ska försöka ta kort på alla tillsammans men man får väl se hur det går.

Nej nu måste jag ta tag i disken och tvätten och sen börja med lite mat. Gabrel ska iväg till biblioteket och låna lite böcker med sin ledsagare kl 16.30.


1 kommentar:

  1. Vilken snygg bild på dom alla tre!!! Kanon.
    Ja, jag har fullt sjå med att försöka ta bra foton på mina två, antingen reser sej Aramis för tidigt eller vänder Laban bort huvudet o hittar något mer intressant att titta på. =))
    Ja just nu har jag bara ett vanligt sånt här halsband med snusnäsduk på, du vet. Han får ha det tills jag kommer till Tingsryd eller Väckelsång för där finns det lite att välja på.
    Ska jag ha läder så vill jag hitta ett mjukt...man måste vara rädd om den lilla halsen. =)) Aramis är fruktansvärt lyhörd o lättlärd, han behöver inte många ggr för att förstå. Han kan både sitt o ligg o lite stanna kvar, har inte övat så mycket på det sista. Och om en månad så är han förmodligen helt rumsren. Det är han egentligen redan nu, bara det när han stimmar upp sej så är han så mycket uppe i varv att han helt glömmer bort sej. Precis som vilken unge som helst. Jag är mäkta stolt över honom, kan jag säga.
    Det låter som om ni haft en go dag o det är jag glad över, dom stunderna man får med hundarna så ,är värda mer än guld, tycker jag.

    Ha det gott o krama vovvarna.
    Bibbi

    SvaraRadera