måndag 21 september 2009

Möte!!

Jaha nu har jag varit på bedömningssamtal och det verkade inte helt hopplöst utan jag kanske får psykolog hjälp. Jag håller tummarna!!! Nu efter mötet så jag jag ut och skämde bort mej själv lite, jag gick och köpte mej en ny ryggsäck, vilket var behövligt eftersom min andra gick sönder för några veckor sen.
Jag förstår inte varför mina hundar är så mammiga, jag kan inte ta tre steg utan att de kommer rusande, toalett besök i fred är ett minne blott undrar hur länge det ska vara så. Det är precis som när barnen var små.
Vad gör man när ens barn stjäl och ljuger. Jag resonerar med att det är viktigast att vara ärlig och erkänna istället för att ljuga vidare. Så jag talade om för sonen att det var bra att hsan erkände och vill att han ska erkänna för den drabbade (pappa) men det vågar han inte. Jag vet inte hur hårt jag ska driva det hela men vill att han får lära sig ta konsekvenserna av sitt handlande. Så är det någon som har lite tips och råd så dela gärna med er till mej.

Ikväll så bir det nog bara jag och Mariana/Molly på kvällspromenaden. Det är valpkurs på bruks nämligen.

2 kommentarer:

  1. Kul, att du gillade det, ganska roligt att sitta o leka med datan ibland och se vad man klarar av o inte.
    Ja, nu börjar man att bli otålig.ang bäbisen,alltså. =))
    Ja,att uppfostra barn är inte lätt, hur mycket man försöker tala om vad som är rätt o fel.Nu känner jag ju inte varken din son eller pappan ifråga,men jag hade nog tvingat fram att sitta ner alla tre och inte låtit han slippa undan så lätt,utan fått skämmas och inse vad han har gjort och få honom att förstå att han själv skulle blivit väldigt ledsen om det drabbat han själv. Men i lugn o ro göra detta och sen är det bra,så länge det inte händer igen.
    Jag tror mycket på att man pratar med dom,jag har pratat o pratat så ibland känns det som om man snackat sönder sej och andra också...=)) men jag tror ändå att man bygger upp en relation på något sätt. Ja, usch det är svårt.
    Ja, jag hoppas ni kommer fram till nåt bra.
    Lycka till.
    En sak till, mina är oxå med på toan,inte mycket privatliv här inte. Men man får se det från den ljusa sidan, jag behöver inte betala några livvakter iaf. Har ju Laban o Aramis. Haha.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Då ljög han oss rätt upp i ansiktet då!
    Kul det var hans förtroende kapital.
    Erik hade en för sig sånt att han skulle ljuga och sedan tro att han kunde komma undan med det.
    Det tog år för honom att få tillbaks det kapitalet om han ens har fått det än igentligen.
    Hans förlust och det vet han.

    Hoppas att Adam fattar, hans pappa måste vissa att han inte accepterar det heller men på ett vuxet sätt. Och det kan bli svårt jag vet för jag känner ju honom också.

    Men du har väl förstört Adams liv så han måste stjäla och ljuga eller vad skyllde han på den här gången.
    Sov gott min vän.
    Roligt med ryggan, nu kan vi bära snyggt bägge två.
    Pia

    SvaraRadera