lördag 26 september 2009

Vilka duktiga hundar jag har!!!

Jag är så stolt över mina hundar, särskilt Sigge och Thor som fick gå med oss på bondemarknaden i karlsborg. Där såg vi på jakthundar som spårade, körde uppsök och apportering, dom var jätte duktiga och det var så roligt att se hur arbetsglada dom var. Man blir inspirerad och vill att ens egna hundar ska få lära sig allt tycker jag. Men man får ta en sak i taget. Det är lite roligt att gå ute med Thor för han charmar dom flesta och det är så många som undrar vad det är för raser i honom, så han och Pappa Sigge har fått massor av uppmärksamhet i dag. Vi åt helgrillat lamm med potatissallad och grönsaker i tortilla bröd, det var hur gott som helst.
På våran kvällspromenad så var vi 7 hundar idag. 2 st helt "nya" hundar, det var roligt att det är fler som börjar hänga på.
Den ena hunden kommer troligtvis att vara med ofta då det är en av mina valpars matte som har tagit sig an en ny, schäfer/sibirian husky blandning på 7 månader. Det ska bli roligt och spännande att få följa deras utveckling.
Gabriel har bestämt sig för att vara hemma hos mej hela helgen så han har varit med oss och vi har haft det så trevligt tillsammans allihop. Man märker verkligen hur mycket medicinen gör för honom när man umgås så här en hel dag. Han blir inte så rastlös och orolig utan man kan ha trevligt och umgås. Nu ska vi äta lite lördagsgodis och mysa.

1 kommentar:

  1. Du ska vara stolt över Gabbe också, jag tycker att han var riktigt duktig när vi möte Simba ikväll. En unge som visar större respekt för hundägare och hundar får man leta efter en eloge till Gabbe och fem guld stjärnor.
    Kram Pia

    SvaraRadera